På avdelningen för barn och skelett

Så. Nu är den också avklarad, magnetröntgen, och jag överlevde denna gången också. Det var isigt på vägarna när vi körde ner till Lund och vi passerade två olyckor men Lasse körde som en gud. Sen fick jag vänta länge på avdelningen med det märkliga namnet Barn och skelett men till slut fick jag gå in i ett bås och ta av mig mina egna kläder och jag är så långsam nuförtiden att sköterskan till sist kom och hjälpte mig att få av mig tröjan. Sen hej hopp opp på britsen, på med öronproppar och hörlurar och skjuts in i röret. De frågade om jag ville lyssna på dansbands- eller klassisk musik och jag valde det sista men hörde inte en ton för allt väsen i lurarna. Ibland lät det som motorbåtssmatter och ibland som utryckningsfordon men mest var det hesa Fredrik som brölade och det var väldigt påfrestande till och med för en hörselskadad. I fyrtio minuter fick jag ligga där i oväsendet utan att röra ett finger ens och jag var livrädd att jag skulle få en hostattack för då skulle de bli tvungna att göra om hela proceduren. Annars fanns det gott om luftutrymme mellan mig och röret och var inte så instängt som jag fruktat och sköterskan sa att jag var duktig. Det var det. Nu återstår bara en undersökning till, sen får jag min dom.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag