Sex timmar mindre kvar att leva

Igår gjorde jag TAU PET-undersökningen som jag lämnade återbud till i somras. Inte för att jag var mindre rädd den här gången för det var jag inte. Jag var näst intill skräckslagen men gjorde det för att slippa känna mig misslyckad fast det gör jag visst ändå. Själv kommer jag knappast att ha någon nytta av jag deltar i forskningsprojektet men jag hoppas att någon annan får glädje av det så småningom så det inte var förgäves. För kul var det inte. Som vanligt blev jag hämtad av en fartdåre som körde mig till lasarettet i Lund där en jäktad gosse stod och stampade i korridoren (fast jag kom för tidigt) för att injicera radioaktiva ämnen i min arm och skjutsa in mig i ett rör. Sedan var det skjuts hem med en annan fartdåre och jag hade sex timmar mindre kvar att leva.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag