...kommer nån och säger bu...

På tal om rädslor är jag rädd för att köra bil också (fast när jag väl sitter bakom ratten känner jag mig trygg). Det är innan jag bestämt om jag ska köra eller inte köra som rädslorna skenar i väg. Jag som har bilpendlat till jobbet i många år, hittar plötsligt på det ena svepskälet efter det andra för att slippa köra. Antingen är jag för trött eller också har jag ont i lilltån eller regnar det eller snöar eller blåser för mycket. Det finns många som menar att man inte ska köra bil när man har Parkinson eftersom man är stel i kroppen och reagerar långsamt och har svårare att bedöma avstånd och trafiksituationer. Men om man bor på landet som jag är man beroende av bil. Jag kan ju inte åka tåg om jag inte kan ta mig till stationen. Det värsta är att jag är rädd för att åka när nån annan kör också. Jag är rädd för att ge mig ut på vägarna överhuvudtaget, rädd för allt som händer utanför mitt hus så jag får väl sitta ensam i skyddsväst och skyddsglasögon i mitt skyddsrum och hoppas att det inte kommer nån och säger bu.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag