Lite om påslakan

Vi hade samtalsgrupper med parkinsonföreningen i fredags och som vanligt missade jag mycket eftersom jag inte hör. Annars är det befriande att prata med andra som befinner sig i samma situation. Det känns skönt att veta att det finns fler än jag som inte kan stoppa in täcket i påslakanet längre. Eller trä in armen i jackärmen. Och det verkar som vi är lika trötta allihop också, vi som har parkinson. Och lika långsamma. Själv har jag alltid varit en snabb typ men idag kan jag inte göra någonting fort. Varken tänka eller äta eller röra på mig. Jag går alltid flera meter bakom Lasse och har knappt hunnit sticka gaffeln i munnen innan han har ätit färdigt. Jag kan helt enkelt inte skynda mig. Jag vet inte hur man gör. Jag är så himla lååångsam så jag nästan dör.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag