Hur länge är några veckor

Om några veckor vet jag alltså varför det sticker i benet. Varför mina läppar darrar och varför jag inte kan göra solhälsningen längre. Några veckor sa han, doktorn. Han sa inte några månader, han sa några veckor. Hur länge är några veckor? Två veckor? Tre? Fyra veckor är en månad och det är mer än några veckor. Och fem och sex och sju ska vi inte tala om. Det är definitivt mer än några veckor. Frågan är om man kan lita på doktorn. Och om han har något botemedel mot det där som jag får veta om några veckor. Det räcker liksom inte med att han säger: du har Parkinson hej då. Eller du har fått inflammation av ett fästingbett, synd men det är sånt som händer.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag