Inte ens en läkerol

Nu har jag fått en tid till PET-undersökning äntligen, dopamintestet, och jag blev lite rädd när jag såg att jag inte får äta något tre timmar innan de testar mig, inte ens en halstablett. Undersökningen går till så att de först injicerar radioaktiva ämnen i blodet och sen låter mig ligga matt av näringsbrist och stråla ett par timmar innan de tar bilder på mig. Så radioaktiv kommer jag att bli att jag inte får ha någon kontakt med barn på flera timmar efteråt. Hoppas de vet vad de gör. Och att de inte lämnar injicerandet till en praktikant som råkar ge mig en överdos. Den 9 februari är det dags. Jag förstår inte hur jag ska överleva utan mat i sju timmar. Jag som går ner i vikt trots att jag äter så mycket. Det är nästan värre än att bli radioaktiv, det att jag inte får äta. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag