Som jag var ett barn

Undrar vad alla dessa undersökningar som de gjort på mig har kostat Region Skåne. Så mycket pengar på en gammal tant. För gammal känner jag mig verkligen där på sjukhuset. Många behandlar mig som om jag står med ena foten i graven och det kanske jag gör också. Hjälper mig med kläderna och talar till mig med mjuk och överbeskyddande röst. Jag har inte tänkt på det innan att jag är gammal, inte så gammal i alla fall. Jag som kunde stå på huvudet och göra solhälsningen för några månader sen. Och nu talar man till mig som om jag var ett barn. Det känns visserligen bra att de inte är arga på mig för att jag belastar vården men jag skulle helt klart föredragit att bli behandlad med respekt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag