Vem var Parkinson

Att han var en man utgår jag ifrån men var han doktor eller patient? Vilken var hans älsklingsrätt och kunde han sova gott om natten? Vad var han rädd för och var han snäll mot sin fru och sina barn? Och satt han uppe på nätterna och försökte luska ut varför hans patienter darrade så förbannat, om han nu var en doktor men det var han om man ska tro på Google. Enligt samma källa hette han James och föddes på 1700-talet. Gav ut en skrift där han beskrev symptom som är typiska för sjukdomen. Jaha. Då vet jag det. Då vet jag att folk darrade redan på 1700-talet och att James tyckte att det var intressant. Jag tycker att han skulle ha tagit reda på hur man gör för att sluta darra också men det är det ingen som har kommit på fortfarande, inte ens min egen snälle doktor.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag