Jag är beredd

Nästa etapp avklarad. Jag börjar bli van att ligga orörlig i dånande rör som de skjutsar in mig i men 20 minuter kan vara väldigt långa ibland. Igår trodde jag ett tag att de hade glömt bort mig där jag låg invippad i ett bårtäcke med ett irriterande hårstrå i munnen. För övrigt var det en lindrig undersökning - när jag efter många kringelikrokar lyckades hitta till sjukhusets nukleära avdelning - den mesta tiden låg jag på en brits och läste Roy Jacobsens underbara Fartygets ögon medan de radioaktiva ämnena spred sig i mina blodådror. Återstår det sista ? sjukhusbesöket, det där jag ska få min dom.  Jag är beredd på allt (fast det är jag förstås inte).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag