Det kliar

Jag visste det. Visste att det var för bra för att vara sant att jag inte skulle få några biverkningar av parkinsonmedicinen. Men jag tyckte det var lite konstigt att jag plötsligt somnade igår när jag satt och läste. Jag som aldrig somnat sittande och aldrig utan att bestämma mig för det så det tog en stund innan jag fattade att det hade med medicinen att göra. Vilken tur att jag inte somnade i lördags när jag körde hem från Malmö. Och klådan på kroppen.  Det har kliat i en vecka utan att jag kopplat ihop det med medicinen. Jag hade tänkt kontakta en nätläkare för att ta reda på vad det var frågan om ända tills jag läste om biverkningar på bipacksedeln. Och nu är det helg så jag kan inte ringa doktorn. Jag får låta det klia för samma bipacksedel varnar för att avbryta medicineringen abrupt. Jag visste det. Klart jag skulle få biverkningar.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag