Doktor som sniffar

Parkinsonmedicinen gör min vardag lite drägligare och jag har så smått börjat acceptera att det är så här det kommer att vara i fortsättningen. Men igår letade jag efter mer information om sjukdomen på nätet och det skulle jag inte ha gjort. Det stod att alla som har Parkinson utsöndrar en speciell doft. Att det går att lukta sig till om en person har sjukdomen. Inte så kul att sprida odör omkring sig tänker jag men det kanske kan förenkla för vården. Tänk om läkarna kommer att sniffa på patienterna i framtiden för att ställa diagnos. Då skulle vi slippa den läskiga lumbalpunktionen och magnetröntgen och den radioaktiva fotograferingen. Fast jag måste erkänna att även om jag hade tur och fick träffa en doktor som var snäll och en baddare på att lämna boktips så vill jag definitivt inte ha honom sniffande på min kropp.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag