Forskningsobjekt

Så har man blivit ett forskningsobjekt nu också efter några intensiva timmar på neurologen igår. Jag hann inte svälja ner frukostflingorna innan taxin tutade utanför dörren och sen bar det av i 120 ner till Lund där jag först inte blev insläppt på forskningsenheten eftersom jag kom en hel timma för tidigt. Så småningom tog en vänlig sköterska och en nästan lika vänlig doktor hand om mig och testade mina kunskaper i huvudräkning och balansgång bland mycket annat och jag njöt av uppmärksamheten. Tänk att någon vill veta om jag kan gå på lina och dra 7 från 64. Sen var det inte lika kul när doktorn skulle sticka mig i ryggen för hon var inte lika bra på det som den snälle doktorn förra gången och inte gav hon några boktips heller. När lumbalpunktionen äntligen lyckades bjöds jag slutligen på kaffe och ostsmörgås innan jag fick åka hem med en hel bunt papper under armen och känna mig viktig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag