Lite om godhet

Så ringde hon äntligen, sköterskan som håller i forskningsstudien om Parkinson och sa att jag får delta i projektet. Och genast hände det som alltid händer när jag ska fatta beslut: jag började ifrågasätta hela idén och mina egna motiv för att vara med. Vill jag verkligen utsätta mig för en massa läbbiga undersökningar och tröttande resor till Lund igen och varför i så fall. Inte för att jag är en generös person som vill bidra till forskningen för den goda sakens skull i alla fall, så mycket är säkert. Mina motiv är simplare än så. Jag tror jag vill ha uppmärksamhet helt enkelt. Att ett professionellt team av vårdpersonal ska ägna sig åt bara mig och undersöka just mina förutsättningar att komma undan sjukdomen så lindrigt som möjligt och ge mig personliga råd och förtröstan inför framtiden. Så god är jag

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag