Sånt man inte vill veta

Att vi som har Parkinson luktar konstigt var inte det enda jag fick veta när jag sökte information om sjukdomen på nätet. Det stod också att våra symptom kommer att bli dubbelsidiga efter ett tag. Och jag som varit så glad över att min högersida fungerar åtminstone. Jag kommer att bli helt hjälplös om den också lägger av. Och så stod det att hälften av parkinsonpatienterna hamnar i en komplikationsfas efter några år då rörelseförmågan nästan helt är borta eller också hamnar vi i ett tillstånd där vi pendlar mellan överrörlighet och nedsatt dito. Framtiden verkar minst sagt dyster men man ska akta sig för att googla, det vet jag ju. Även om man vill ha så mycket information som möjligt finns det saker man mår bäst av att inte veta.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag