Nya perspektiv

Varje gång jag reser till Malmö och Lund för att subtrahera med 7 kommer det en taxi och hämtar mig vid dörren och kör mig till respektive vårdinrättning. Visst är det fantastiskt. Där sitter vi som är sjuka i våra stugor ute på landet och blir skjutsade varje gång som doktorn vill titta på oss. Mindre fantastiskt är att chaufförerna sitter och knappar på sina mobiler när de susar förbi i omkörningsfilen men det gör de allihop. Sist jag åkte delade jag bil med en ung tjej som hade tappat allt håret och gick med rollator. Då skämdes jag. Där satt jag, en gammal tant, och kände mig märkvärdig – vad då forskningsobjekt - medan hon kämpade för sitt liv med en tuff cancerbehandling. Parkinson ger mig nya perspektiv på tillvaron.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag