Parkinsons fel

Att jag darrar och går som en robot är Parkinsons fel. Att jag dreglar och har tappat smaken också. Dessutom fryser jag och svettas om vartannat. Det är också Parkinsons fel. Den dåliga impulskontrollen med. Den skrämmer mig lite för jag kan bli våldsam när den ger sig till känna. När jag blir hungrig till exempel (och det blir jag nästan hela tiden) måste jag äta omedelbart och om Lasse råkar stå i vägen för mig när jag går ut till köket slår jag ner honom. Jag kan inte kontrollera mig och det är Parkinsons fel. De fjällande utslagen på kinden också. Och håret som ramlar av. Och extremvärmen och mördarsniglarna och kriget i Ukraina. Allt är Parkinsons fel.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag