Stenbergs tankar

Enligt Georg Stenberg, vad nu han har med saken att göra, kan jag ha haft Parkinson i 15 – 20 år utan att veta om det. Stenberg som har forskat i neuropsykologi och själv har Parkinson har skrivit en liten underhållande – nåja – skrift om sjukdomen som jag fått från Parkinsonförbundet. 15 år är en lång tid. Har jag verkligen varit sjuk så länge. Enligt Lasse är det fullt rimligt med tanke på hur trött jag varit de sista åren. Parkinson är en lurig sjukdom som långsamt smyger sig på en och jag hade inte haft någon glädje av att få veta att jag har den tidigare – tvärtom - eftersom det inte finns någon bot. Georg Stenberg försöker peppa oss att tänka positivt, vi som drabbats. Påminner oss om att vi kan leva ett bra liv i många år trots att vi är sjuka och jag gör mitt bästa för att jubla varje dag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag