Den evige avhopparen

Jag har inte bestämt än om jag ska hoppa av forskningsprojektet eller inte men en sak vet jag. Jag kommer att känna mig misslyckad om jag gör det. Det skulle bli ännu ett åtagande som jag inte fullföljer och mitt liv är redan fyllt av avhopp. Det tar så mycket energi med alla beslut som måste fattas (som man sedan ångrar) men man vill ju tänka igenom vad man gör och det finns en sak till jag vet: jag vill inte bli opererad i huvudet fler gånger. Jag kommer aldrig att få veta om knölen vid tinningen orsakades av strålningen jag utsatts för. De tror det inte, läkarna, men de vet alltså inte och det enda rimliga då som jag ser det är att hoppa av. Jag är den evige avhopparen och jag får leva med det. Förhoppningsvis utan knölar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag