Knölar

Igår kom det äntligen. Svaret på analysen av knölen som de opererade bort i våras.  Det är den jag har oroat mig mest för den sista tiden eftersom medicinen håller Parkinson i schack. Jag har läst på om knölar och drömt om knölar och hallucinerat om knölar och förberett mig på det värsta. Övervägt att strunta i att öppna brevet när det kommer eller vänta med att läsa det tills efter semestern åtminstone men nyfikenheten tog över. Nu vet jag: den var godartad. Det betyder inte att den inte kan komma tillbaka men jag behöver inte oroa mig säger doktorn som förmodligen inte har en aning om hur det är att gå omkring med en blå knöl i huvudet. Men nu ska jag resa bort en vecka och koppla bort alla tankar på knölar som växer och ben som domnar och läppar som darrar, tro det den som kan.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag