Dans och yoga

Jag har blivit inbjuden till ännu ett forskningsprojekt men jag har fått nog av forskning för tillfället. Dessutom är jag inte kvalificerad denna gången. Det handlar det om dyskinesi hos parkinsonsjuka och jag besväraras inte av ofrivilliga rörelser än så länge men det är förmodligen bara en tidsfråga. Just nu letar jag efter en yogakurs för oss med Parkinson men jag hittar ingen här i närheten. Dansterapi hittar jag däremot. Dans för parkinsonsjuka verkar spännande men trots att jag tänker bli dansös i nästa liv så har jag varken ork eller möjlighet att ta mig ner till Malmö en gång i veckan. Det får bli sjukgymnastik i höst och det är det de rekommenderar också, neurologerna.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag