Professionella hurtiga och glada

Jag har äntligen kommit mig för att boka tid hos en sjukgymnast men alla jag ringde hade fem veckors väntetid och det passar mig utmärkt för jag längtar inte efter att gå dit. Jag känner mig dum på såna ställen. Klumpig och obegåvad eftersom jag inte brukar begripa instruktionerna jag får. Men jag gjorde det åtminstone. Ringde och bokade tid. Bara det känns som ett framsteg och nu har jag fem veckor på mig att samla mod att gå dit och visa upp mina obefintliga muskler och den pinsamma bilringen runt magen. Fast hon kommer förstås inte antyda med en min vad hon tänker om mina defekter, sjukgymnasten. De gör inte det. De är professionella och hurtiga och glada. Eller? Finns det någon som har träffat en sur sjukgymnast?  Och ja jag vet att det heter fysioterapeut men man kan väl få vara lite oproffsig ibland.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag