Rådbråkad hjärna

Under stor vånda bestämde jag mig till slut för att fortsätta med forskningsprojektet och igår var det magnetröntgen som gällde. Prick 9.26, som avtalat, kom sjuktaxin och hämtade mig och sen bar det av i 120 ner till Lund. Chauffören, stackarn, blev akut törstig medan vi flög över asfalten och var tvungen att släppa ratten för att läska sig med drickchoklad medan han körde. Det var söndag och kusligt tyst i den vanligtvis sorlande entrén till lasarettet. Med passerkort fick jag tillträde till kulvertarna i underjorden där jag irrade runt en lång stund innan jag hittade röntgenavdelningen. Sen var det på med sjukhusskjortan och skjuts in i de dånande rören och det är bara att hoppas att min rådbråkade hjärna kunnat bidra med viktig information till parkinsonforskningen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag