Drömmar om ett rörligare liv

Tänkte jag skulle sortera bland allt bråte här hemma men jag orkar inte. Tänkte jag skulle slänga gamla brev och pärmar men jag orkar inte. Tänkte jag skulle tvätta köksmattan som är full med fläckar men jag orkar inte. Tänkte jag skulle göra jordärtskocksgratäng som är bland det godaste jag vet men jag orkar inte. Tänkte jag skulle plantera om krukväxterna men jag orkar inte. Parkinsonmedicinen gör underverk, inget snack om saken. Tack vare Levodopan kan jag röra mig någorlunda obehindrat och göra långa – nåja - skogspromenader varje dag men mot den stora tröttheten hjälper den inte tyvärr så här ligger jag i soffan och drömmer om ett rörligare liv.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag