Gubbsjukdom

Så var det nån som sa det igen, det som alla säger hela tiden: Parkinson? Du? Du verkar ju hur frisk som helst. Parkinson är en gubbsjukdom. Det är gamla gubbar som darrar och fäktar med armarna men du ser helt normal ut. Så det är väl lika bra jag erkänner då. Jag bara låtsas jag har ont i vänsterbenet och måste släpa det efter mig när jag går. Och det där att jag sätter mig och vilar så fort jag ser en bänk, det är bara en liten hobby jag har. I själva verket är jag inte det minsta sjuk och inte särskilt trött heller. Jag bara sjåpar mig och gör mig till. Jag vill ha uppmärksamhet förstår du. Vill att folk ska tycka synd om mig. Jag kan slå baklängesvolter hur lätt som helst och klättra upp för Eiffeltornet också om jag vill. Jag bara låtsas att jag är sjuk.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag