Närkontakt

Igår var jag äntligen hos sjukgymnasten och vad hon tyckte om min bilring har jag ingen aning om. Men att sjukgymnastik innebär närkontakt visste jag så jag skrubbade jag mig extra noga på morgonen och klippte näshåren och sånt. Tanken var att jag skulle få ett träningsprogram med hänsyn till min sjukdom men eftersom jag haft besvär med ryggen den sista veckan koncentrerade hon sig på den. Hon tryckte och klämde och lokaliserade smärtan direkt och sa något om leder och ligament som jag inte förstod. När hon visat mig några övningar som skulle få bukt med smärtan skickade hon hem mig med två streckgubbar på ett papper så jag skulle komma ihåg rörelserna för hon kunde ju inte veta att jag är oemottaglig för instruktioner.  


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag