Sprudlande glad

Jag har inte gjort yoga sen jag fick min parkinsondiagnos trots att jag har saknat det skitmycket men igår fick jag för mig att jag skulle testa. Tänkte att det skulle vara bra för mig att mjuka upp kroppen före besöket hos sjukgymnasten och det gick över förväntan. Trots att jag var stel som en pinne lyckades jag åstadkomma något som liknade solhälsningen och att det är parkinsonmedicinens, Levodopans, förtjänst råder det inget tvivel om. Till min förvåning kunde jag rotera vänsterhanden också, det har jag inte kunnat på länge. Vänsterfoten kan jag fortfarande inte snurra på tyvärr men jag är sprudlande glad över de framsteg jag har gjort. Så tack alla forskare och läkemedelstillverkare eller vem det nu är som har kokat ihop receptet till Levodopan. Utan den hade jag kanske varit ett paket idag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag