De säger så mycket

 

Läste att det finns forskning som visar att persilja är en dunderört som är användbar mot de flesta sjukdomar, bl.a. Parkinsons. Det passar mig utmärkt eftersom jag älskar persilja. Det stod också att en balanserad kost med mycket yoghurt hjälper till med dopaminproduktionen och då ligger jag, som är beroende av yoghurt bra till. Att man får tillräckligt med sömn är också viktigt och kan höja dopaminnivån. Kul för dem som kan sova tänker jag. Och så finns det en annan studie som säger att kallduschar är bra för parkinsonsjuka. Att adrenalinet stiger och dopaminet ökar när man duschar kallt så jag får väl stå i duschen och äta persilja i fortsättningen för sova lär jag väl inte göra och förresten säger de så mycket.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag