Ny dopaminvisa

Det verkar som alla i Parkinsonföreningen älskar att sjunga allsång utom jag så jag har skrivit en dopaminvisa till dem som de kan sjunga som omväxling till tippetippetipptappvisan fast jag vet inte om jag vågar föreslå det. Melodi: Josefin

Här sitter jag helt ensam vid min sköna braskamin
braskamin -min –min -min braska- braska- braskamin
och drömmer om att dansa till den hära melodin
melodin din- din melo- melo- melodin

Men jag kan inte dansa, jag har brist på dopamin
dopamin min- min- min- dopa- dopa- dopamin
och stoppar i mig dagligen en massa medicin
medicin –cin –cin medi- medi- medicin

Då kommer det en herre och han heter Fridolin
Fridolin – lin- lin Frido- Frido- Fridolin
och drar mig upp på golvet med ett superkaxigt flin
kaxigt flin – flin- flin kaxigt kaxigt kaxigt flin

Sen dansar vi tillsammans, det är rena trollmagin
trollmagin gin- gin- trollma- trollma- trollmagin
och utsöndrar på samma gång en massa endorfin
endorfin fin- fin- endor- endor – endorfin

För dans är kroppens egna allra bästa vitamin
vitamin -min- min vita- vita- vitamin
som ger mot dystra tankar ett superbra vaccin
bra vaccin -cin – cin bra vac- bra vac- bra vaccin

Så här sitter jag och dansar i den egna fantasin
fantasin -sin – sin fanta- fanta- fantasin
och känner mig båd sexig och en gnutta feminin
feminin- nin -nin femi- femi- feminin

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag