Gammal gubbe

Jag glömmer aldrig vilken befrielse det var när jag första gången märkte effekten av parkinsonmedicinen. Plötsligt kunde jag gå utan att halta och jag saglade och darrade inte längre. Det kanske inte var så farligt att få Parkinson ändå om det fanns så bra mediciner. Men effekten av medicinen har börjat avta nu och jag förmodar att doktorn kommer att ordinera en starkare dos på måndag när jag går på återbesök. Så länge medicinen hjälper går det att leva ett drägligt liv med den här sjukdomen. Jag är visserligen stel som en gammal gubbe och allt tar längre tid men jag kan göra det mesta fortfarande. Fast jag vill inte vara med den dagen medicinen inte hjälper längre.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag