Pillertanten

En liten sträv rosa dopamintablett fyra gånger om dagen. Den tar jag gärna för den gör att jag nästan kan gå som vanligt. De gula tabletterna mot halsbränna också. Dem kan jag inte vara utan. Men muslorttabletterna för att jag inte ska kissa så ofta hjälper inte. De har nästan motsatt effekt känns det som. Sorry boktipsdoktorn men där hade du fel. Omega 3-tabletterna mot rinnande ögon som ögonläkaren rekommenderat hjälper inte heller men jag tar dem i alla fall. Samma med nypontabletterna som grannarna har tipsat om. Jag har fortfarande ont i lederna men inbillar mig att det kanske skulle göra ännu ondare om jag slutar med dem. Hur blev det på detta viset? Hur blev jag en pillertant?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag