Inte kul alls

Det räcker tydligen inte med Parkinson utan nu har jag covid också. Jag fick feber och ont i halsen efter en tågresa till Bohuslän och dagen efter hade Lasse det också. När han skulle ta en huvudvärkstablett från badrumsskåpet ramlade ett covidtest ner i huvudet på honom och det tog han som en uppmaning. Testet markerade tydligt att han var smittad så här sitter vi och hostar i kapp och undrar hur länge vi är smittbärare. Är faran över för vår del eller finns det risk för att vi hamnar på IVA båda två. Och vad hade hänt om inte covidtestet hade ramlat ner på Lasse? Hade vi smittat alla vi känner då. Ja jag vet ingenting. Det enda jag vet är att detta inte är det minsta kul och att fem vaccindoser inte lyckas hindra det elaka viruset från att gå till attack.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag