Parkinsons fel

Igår var det allsång med parkinsongänget och jag skäms inte längre för att jag inte gick dit men hade förmodligen dött av skam när de sjöng dopaminvisan, för det gjorde de sa Lasse. Här kommer en annan dyster sång som de kan sjunga nästa gång om de vill.

Här sitter jag och darrar och min nacke är så stel
och det är Parkinsons fel ja det är Parkinsons fel
och jag känner mig mest halv men innan var jag hel
och det är Parkinsons fel ja det är Parkinsons fel
och jag sover knappt på natten men jag tänker en hel del
att det är Parkinsons fel ja det är Parkinsons fel
att jag frossar i självömkan och i bullar med kanel
det är Parkinsons fel ja det är Parkinsons fel
jag rör mig som en kossa och jag går som en kamel
och det är Parkinsons fel ja det är Parkinsons fel
ibland känns det nästan som att livet står på spel
och det är Parkinsons fel ja det är Parkinsons fel
allt elände och skit är denne Parkinsons fel
ja det är Parkinsons fel
allting är Parkinsons fel
Parkinsons fel
oh yeah

Stort tack till Grotesco och deras Bögarnas fel som jag nästan knyckt rakt av ifrån och det är väl Parkinsons fel det med.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag