Inbillning

Jag slipper påminna neurologen om min årliga kontrollbesiktning för de hörde faktiskt av sig igår. Men jag fick inte tid hos min vanliga doktor - han boktipsdoktorn - den här gången. Han kanske har gått i pension för han var rysligt gammal. Om den nya doktorn är en man eller en kvinna framgår inte av namnet men nyfiken som jag är googlade jag vederbörande och det visade sig att det är en ung tjej. Kul tänkte jag först men sen blev jag lite nervös. Boktipsdoktorn var visserligen väldigt gammal  och väldigt glömsk men han hade i alla fall erfarenhet och det kan man inte ha när man är 30. Tänk om vadhonnuheter är så överambitiös att hon vägrar skriva ut sömnmedicin till mig men varför skulle hon göra det. Och varför inbillar jag mig så mycket.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag