Myror i huvet

Så har jag varit på informationsmöte om det nya forskningsprojektet som jag blev kallad till och det var ungefär som jag hade väntat mig. En dryg och uttråkad doktor, som jag inte hörde vad han sa, gav kortfattad information om en studie kring ett läkemedel som eventuellt kan bromsa parkinsons förlopp och som han vill ha mig som försökskanin till. Jag skulle aldrig gått dit. Jag kände på mig hur det skulle sluta. Kände på mig att han den dryge skulle sätta ännu fler myror i huvudet på mig än jag redan har. Klart jag vill att sjukdomen ska utvecklas så långsamt som möjligt men vill jag  utsätta mig för risken för nya biverkningar av fler mediciner? Och vill jag åka ner till Lund flera gånger om året för att blotta mig för en uttråkad doktor som ser mig som ett forskningsobjekt och inte som en människa?


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag