Utan charm

Jag har bestämt mig nu. Jag vill inte vara med i forskningsstudien som ska undersöka om en viss medicin kan dämpa parkinsons förlopp. Jag orkar inte. Orkar inte åka regelbundet till Lund för att undersökas av en oempatisk doktor utan charm. Det är inte ens säkert att jag får den aktuella medicinen för 50 procent av försökspersonerna får sockerpiller och hälften av dem som redan provat den har fått biverkningar. Sen ska studien utvärderas och det kan ta några år och innan det är klart är jag väl redan både död och begraven. Inte för att jag missunnar nästa generations parkinsöner en dämpande medicin, men jag orkar inte utsätta mig för några experiment just nu. Innan jag gör något överhuvudtaget måste jag sova, sova, sova. Finns det ingen som kan hjälpa mig att sova?


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag