Inga varbölder

I förrgår tog jag mod till mig och svalde en av de nya sömntabletterna innan jag gick till sängs. Trots att jag var skräckslagen för eventuella biverkningar gjorde jag det - helt i onödan visade det sig eftersom jag ändå inte kunde sova. Jag märkte ingen skillnad mot natten innan utan vaknade varje timme som jag brukar och i natt låg jag klarvaken tills solen gick upp. Jag sover till och med sämre nu än innan jag började med sömnmedicinen och det är inte utan att jag är besviken. Men jag är inte död i alla fall. Inte än. Och jag har inga varbölder. Ingen huvudvärk och inga hallucinationer. Ingen klåda någonstans. Jag är precis som vanligt tror jag. Trött och dåsig förstås men det är jag alltid. Det blir man när man inte sover.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag