Läs det här

Jag har fått sömnmedicin nu. Queerdoktorn gav klartecken till sist och full av förväntningar rusade jag till närmaste apotek. Äntligen, äntligen skulle jag få sova. Men sen hände det som alltid händer när jag ska prova en ny medicin. Jag läste på bipacksedeln för det ska man. Läs det här innan du tar tabletterna, står det. Så jag läste, våndades och läste. Tänkte att jag kanske inte sover så dåligt när jag tänker efter. Tänkte att jag i själva verket nog sover ganska bra. Tänkte att jag när det kommer till kritan är en sån som bara behöver  par timmars sömn per natt. Så jag har inte provat de nya tabletterna än. Och jag har inte bestämt om jag kommer att göra det heller.  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Mer om biverkningar

Länge leve tidningsbuden

Tidningsbudet fåglarna och jag